عرفان شیعی

عرفان اسلامی در بستر تشیع

عرفان شیعی

عرفان اسلامی در بستر تشیع

در پایان سفر سوم که در قوس نزول انجام می‌پذیرد، سالک به مشاهدة تفصیلی خلائق و آثار و لوازمشان می‌پردازد. مضار و منافعشان را می‌فهمد. کیفیت رجوع آنها را به الله می‌بیند. سعادت و شقاوتِ هر کس و راه‌های رسیدن به آن دو را می‌یابد و بر این اساس می‌تواند از سالکان طریق قرب دستگیری کند و آنان را به سوی لقای حق تعالی رهنمون گردد (اسفار، ج۱، صص۱۳ـ۱۵).



منابع : 

  • سیر و سلوک (طرحی نو در عرفان عملی شیعی)، آیت‌الله علی رضائی تهرانی، ص 508